Reisbureau Beartravel gaat weer open!

In de periode december 2010-maart 2011 hadden wij in de klas een echt reisbureau. Iedereen kon aan ons een reisadvies vragen als ze een stedentrip wilden gaan maken naar Parijs, Rome, Madrid, Berlijn of Londen. Wij gingen toen op zoek naar vervoer, naar een hotel en naar leuke dingen om in die stad te doen. Dit project werd een groot succes, juf Tessa won er een prijs mee en ging eerst in Londen en daarna in Moskou op het Innovative Education Forum van Microsoft vertellen over Reisbureau Beartravel. Dat ging goed want we kwamen in de finale. Omdat juf Tessa op 5 november vertrekt naar de wereldwijde finale van Innovative Education Forum in Washington gaan wij nog twee dagen aan de slag als reisbureau Beartravel. Daarvoor hebben we jullie hulp nodig? Wil je dat we een reisadvies voor je maken? Stuur dan een reactie op dit bericht (onder dit bericht zie je de woorden ‘geef een reactie’ staan, klik daar op). Geef aan hoe je heet, wat je mailadres is en vertel ons:

– waar je naar toe wilt gaan op vakantie (deze keer graag een stad buiten Europa b.v. in Amerika of Afrika)

– hoe lang je daar wilt blijven en ongeveer wanneer je zou willen vertrekken

– wat je belangrijk vindt, bijvoorbeeld een hotel in het centrum of dichtbij openbaar vervoer)

Wij zien de reacties graag tegemoet!

Volg ons op Twitter via @groep78dkb

 

9 reacties

Opgeslagen onder Algemeen

9 Reacties op “Reisbureau Beartravel gaat weer open!

  1. jessica moorman

    Dag!
    Wat een geweldig idee.
    ik wil heel graag in de kerstvakantie (2 weken) van dit jaar naar Port Elisabeth, Zuid- Afrika. Ik hou erg van op safari gaan, wil graag zelf de beschikking hebben over een auto. Mocht het mogelijk zijn dan wil ik ook nog wel graag 3 of 4 dagen naar kaapstad. Daar zou ik graag in een hotel dichtbij het strand willen slapen.
    In Port Elisabeth zou ik ook graag in contact willen komen met de plaatselijke bevolking. Een bezoek aan een township zou ik geweldig vinden.

    ik ben erg benieuwd naar jullie reisadvies.

    Hartelijke groet,
    Jessica Moorman

  2. @Beartravel,
    Ik wil in april een reis maken naar Zuid-Afrika. Ik zou graag willen weten hoe ik goedkoop kan vliegen daarnaar toe en wat ik kan doen in de omgeving van Port Elisabeth. Kunnen jullie me helpen?

  3. Dag allemaal. Wij hebben de wens om naar Rio de Janeiro te vliegen. We willen in de zomervakantie drie weken daar blijven, houden van water (cursus duiken?), fietsen, Joep van rodelen (?) muziek en lekker eten. Wat we in ieder geval willen zien zijn de beroemde trappen van Lapa. Is het mogelijk om daar te kamperen? Een tent te huren? We kunnen enkel 3 rugzakken meenemen en willen liever niet in een hotel overnachten.
    Groetjes, Ariaen- Ellen – Joep.

  4. Pingback: Reisbureau Beartravel gaat weer open | Partners in Learning NL

  5. Els

    Wij willen graag in de meivakantie 2012 naar New York City! We zijn een gezin met 2 volwassenen en 2 kinderen (10 en 7 jaar) en willen graag rechtstreeks vliegen. Onze wensen: helikopter vlucht boven New York, fietsen door Central Park en een bezoek aan een musical. Kunnen jullie ons ook informatie geven over een hop-on-hop-of bus of metrokaart? En misschien zijn er nog andere tips? We hebben er nu al zin in!!

  6. Jos/Trees

    Wij willen graag nog een keertje naar Vietnam. We willen van Noord naar Zuid. Wat we zeker willen zien is Hoi An. Moeten we een inlandse vlucht hebben of kunnen we per trein/bus en toch zo veel mogelijk zien.
    Jos/Trees

  7. Meneer Koen

    Hallo allemaal,

    Heel goed nieuws dat het reisbureau weer open gaat want ik heb een probleem. In de meivakantie wil ik heel graag naar New York. Graag wil ik van jullie weten wat de beste plekjes zijn om te bezoeken. De hotelkosten mogen niet te hoog zijn, dus het liefste een jeugdherberg, als het maar in Manhattan is! Maar ook de vlucht heb ik nog niet uitgezocht. Hoeveel gaat me dat kosten? Het liefst vlieg ik rechtstreeks naar New York. Nu heb ik ook gehoord dat Koninginnedag ook in New York gevierd wordt. Waar vind ik dan het beste feestje?

    O ja ik ga niet alleen maar met z’n tweeen. Hoeveel kost het dus met z’n tweeen?

    Ik ben benieuwd naar jullie adviezen!!!

    Groetjes
    Meneer Koen

  8. Roeline

    Hallo groep 7-8 van de Kleine Beer

    Wij hebben een B&B in Bennekom. Daar zijn afgelopen zomer heel veel gasten uit Israël geweest. Zij nodigden ons uit om Israël ook eens te komen bekijken. De laatste gasten kwamen van een kibboets dichtbij Haïfa. Op de kibboets is ook een grote boerderij omdat wij zelf ook op een boerderij wonen lijkt het ons erg leuk om daar een bezoekje te brengen. Ik weet niet precies waar de kibboets is maar de maken er plastic bakjes (tama) en ze houden er koeien en kippen.
    Wij zijn met 2 volwassenen en 1 zoon van 16.
    Verder willen wij graag weten wat echt moeten zien als we in Israël zijn.
    Een paar dagen lekker aan het strand hoort ook bij onze wensen.

    Ben benieuwd wat jullie voor ons kunnen vinden

    Groeten Roeline Jochemsen
    PS Ik heb zelf ook een workshop Beartravel gevolgd bij juf Tessa en een glogster gemaakt. Was erg leuk om te doen. Volgens mij is het ook echt leuk om op deze manier veel over andere landen en plaatsen te leren

  9. Pingback: » Dinsdag 9 en woensdag 10 november

Geef een reactie

